Åren går!

06 september 2011 at 22:48

För inte så länge sedan satt vi på en kongress bredvid varandra, du var 22 år och jag var 31! Idag fyller du 60!

Lätt att räkna ut att jag är 69! Då hade vi hela framtiden framför oss, så kan man nog inte säga idag.För mig känns det inte så i varje fall.

Jag minns hur jag i smyg satt och beundrade dig för jag såg din frimodighet. Ung och hade nyss fått barn men ändå så ställde du upp för den framtid vi trodde på.

I många år samarbetade vi på håll, du kunde hjälpa mig med skrivandet på ett mycket bra sätt.Tips och rättelser.Saklig kritik utan att jag kände mig nergjord på något sätt. Uppmuntran!

Åren har gått och någon gång har vi stött på varandra. Blev hembjuden till dig för ett tag sedan men ärligt så är det så att jag har blivit feg. Klarar inte så bra av vissa saker idag som förr. Drar mig undan och sitter helst vid datorn. Blir nervös när jag ska göra något utanför det dagliga. Bara att gå på bio kan få mig att bli oroad.

Därför kan jag stolt berätta att jag i somras kunde flyga till bekanta i Finland rent spontant. Hemskt men så roligt!

Det är så lätt att ge efter för sina plågor men då sätter man sig frivilligt i en fångenskap som inte är önskvärd.

Jag hoppas att din inbjudan står fast så jag får en chans till?

 

Hoppas att du får ett långt fint liv framöver och kan träffa dina barnbarn som betyder så mycket för oss människor.

Entry filed under: Uncategorized.

Svek av M! Vill du följa med mig till syriens ambassad?


Arkiv


