Kan du ge mig ett gott råd?

25 februari 2012 at 15:50

År 2002 så kände jag att vårt då 25-åriga äktenskap gnisslade, min hustru hade känslomässigt sakta glidit från mig.2003 begärde jag skilsmässa, hon motsatte sig detta.

Jag drev då igenom skilsmässan eftersom hon hade träffat en annan man och jag kände att jag inte orkade med mer trassel.

Idag är hon ju gift med denne man sedan flera år så det blev ju som jag anade. Så långt är allt väl, ingen osämja råder utan vi kan träffas utan någon irritation.

Vi har både barn och barnbarn som vi bägge naturligtvis älskar.

Nu till saken, sedan en tid så drömmer jag ofta om henne i alla möjliga sammanhang. I natt så var det dags igen och då var det lite extremt. Såg henne gå omkring helt naken i min nuvarande lägenhet och städa.

Sen fortsatte drömmen med att vi började tala med varandra om att hon skulle vara kvar hos mig en dag till.Jag kände då i drömmen att jag ville att hon fanns hos mig men trots att det var en dröm så visste jag att hon var gift . Vi talade då om att det i alla fall fanns kvinnor och män som faktiskt levde mer eller mindre med två olika partners då och då.

Vi kom aldrig fram till något utan jag vaknade med stark olust inom mig.

När jag drömmer om henne så vaknar jag alltid med ”moln” på min himmel. Känner mig helt enkelt långt nere i eländet.

Tio år har gått och ändå så finns det här kvar i min hjärna så tydligt just i drömmens värld.

Vad gör man åt sådant? Finns det en väg bort från dessa drömmar som är en blandning av lust,glädje,besvikelser m.m.?

Entry filed under: Uncategorized.

Jag står upp för Lars Vilks rätt till yttrandefrihet! Jag skäms när Billström talar!


Arkiv


