Drömfabriken!

27 februari 2012 at 9:24

I natt så fortsatte följetongen där jag är inblandad. Mitt tidigare liv kommer oupphörligen tillbaka på nätterna och det är jobbigt. Vad jag förstår är detta enligt psykologers läror att jag inte ”har gått vidare”!

Kan det verkligen vara sant efter snart tio år? Drömmen handlar i princip om samma sak jämt. Jag träffar min fd hustru i olika sammanhang, ibland hemma hos mig men i natt så följde jag henne till tåget. Hon är alltid på väg hem till sin nya man.(Inte så ny längre heller för den delen.)

Bägge utsänder längtan tillbaka i dessa drömmar, hon har tveksamhet att åka iväg och jag sitter där med känslor att hon nog borde stanna en dag till eller en stund till.

Inget av detta är ju sant i verkligheten. Ingen av oss vill tillbaka !

När jag gick så gjorde jag detta med fullständig insikt om att detta var slutgiltigt. Skilsmässan var bra för oss bägge.

Jag inser att min fd hustru har fått ett bättre liv och jag själv har också ett bättre liv på många sätt.

Men varför då dessa drömmar? Det tar mig alltså flera timmar att komma ut ur dessa känslor som drömmarna skapar inom mig!

Kan någon förklara för mig vad det handlar om?

Entry filed under: Uncategorized.

Jag skäms när Billström talar! Jag ogillar niqab!


Arkiv


