Vissa personer glömmer man aldrig!

31 augusti 2012 at 15:23

1974 var jag och min hustru på ett sk sommarläger nere i södra östergötland. Hustrun och jag hade inte haft det bra på många år så det var skönt att komma ut bland andra människor. Det fanns en tjej med på detta läger som jag la märke till av någon anledning, hon var söt och verkade att tänka mycket.

Alla vet ju vad som börjar att utspelas inom ens själ när man märker attaktion och sympati.Suck och stön i vanmakt! Hemma från lägret återgick livet till det vanliga trista livet utan minsta utbyte.

När ett äktenskap faller ihop totalt så börjar man att speja efter en utväg när man träffat någon annan som man känner känslor inför. 

Skrev ett brev till henne och fick svar på en gång, hon hade samma tankar som jag! Eftersom vi var ”kamrater” inom samma parti och min hustru satt i toppen för partiet så skulle den här unga tjejen komma hem till oss och vara barnvakt när hustrun skulle på möte i Stockholm i några dagar och jag arbetade skift.

Ett jävla spel förstås där åtminstone jag visste vad jag ville. Det visade sig att damen ifråga också visste vad hon ville. Bägge två hade inte haft ett fungerande samliv på mycket länge så det var inte ett dugg svårt att närma sig varandra. Allt blev perfekt! Hade aldrig känt något liknande i hela mitt liv. Insåg på en gång hur ett fungerande samliv kunde vara!

Det var nästan lite fasansfullt när jagupptäckte hur torftigt jag levat tidigare i mitt liv. Allt blev så klart framför mig och jag insåg att jag måste komma från detta äktenskap för att överhuvudtaget kunna överleva. Så blev det också men det har skapat problem för mig resten av livet. När man har barn så kan det gå galet om inte allt fungerar som det ska på alla plan. ”Barnen är mina” sa hustrun och så blev det också. Det fanns ingen vilja till samarbete och efter många turer så gav jag upp efter många år. 

Tjejen som jag träffat var 11 år yngre och just idag fyller hon 59 år och varje år så här års tänker jag på henne och hur dumt jag handlade mot henne också. Hamnade i en kris tack vare mina barn och omöjligheten att komma fram till vettiga lösningar. Hade haft lätt för att ta till alkoholen tidigare i mitt liv och så blev det nu också. XX gjorde slut med mig mycket tack vare  denna min oförmåga att ta itu med problem på ett sunt sätt.

Då gjorde jag ett försök att ta mitt liv men tack vare XX så räddas jag men polisen fick lyfta bort min dörr för att komma in.

Allt totalt kört i botten och olämpligare far fick man leta efter. Tyvärr grundläggs då också känslan av svek hos ens barn , med rätta.

Det har aldrig någonsin gått att återfå deras tilit från barndomens tidiga år och det sörjer jag mycket över.

Idag är jag ju nykter sedan många år och har istället fått fin kontakt med mina barnbarn och det känns oerhört bra. 

Jag tror aldrig att jag någonsin kommer att få ro i min själ över allt det som hänt. 

En sak är säker , sommaren 1975 med XX på semester var en fantastiskt upplevelse för mig med så mycket fina känslor inblandade, dessutom ska jag inte hymla om detta viktiga , ett sexliv som slog det mesta !

När som helst , var som helst! Ofta! Hon var en verkligt fri kvinna som var totalt jämlik utan fördomar!

Jag glömmer aldrig dig XX, grattis på 59 -årsdagen!

Entry filed under: Uncategorized.

Bekämpa monopolföretaget Apple! Lambertz talar i nattmössan !


Arkiv


