Hurra, den nya pensionen kommer nu!

08 januari 2014 at 17:53

Våra myndigheter och regering och riksdag är lustiga. Tidningarna går ut med att vi pensionärer ska få sänkt pension from 1 jan. Gick in på PM:s sidor och kollade och där står svart på vitt att jag får en höjning med 16 kronor i månaden. Tidningarna påstod att tex de i min grupp skulle få ca 450 kr mindre i pension. I verkligheten höjs mitt bostadstillägg med den summa som pensionen sänktes med plus att jag betalar mindre i skatt i år. Alltså så fick jag trots allt lite mer pengar istället för den stora sänkningen som tex Aftonbladet och vänsterns talade om. Man ska aldrig lita på oppositionen och dess tidningar med andra ord!

Entry filed under: Uncategorized.

Skolan idag och igår! Vad bör göras? Kan jag be om ett svar?


Arkiv


