Flumvänster!

23 juli 2014 at 15:10

Under min tid som maoist inom SKP 1972-1985 så fanns det också många sk ”teaterrevolutionärer” i Sverige. De talade mycket och högt, visste allt och hade lösningar på allt .(Våld) Vi som var förankrade ute i arbetslivet ( jag arbetade i tjugo år på ett järnbruk) tog oss åt pannan över alla dessa flummare . Dessa finns i hög grad idag också, kanske fler idag tack vare att få finns på riktiga arbetsplatser. Många av de som skriker värst kommer troligen från någon förort och känner sitt ”utanförskap” som gör dem förbannade. Teater ska spelas på scenen och blir enbart trist när pjäsen uppförs på annan plats på allvar tex i ett sommarprogram. Vad har f.ö. extrem kommunism för underhållningsvärde? SR har konstiga parametrar, vissa får ej vara med men andra får? Som arbetare kände jag mig tusentals mil från dessa ordbajsare redan på 70-talet, idag blir jag bara trött av dem!

Entry filed under: Uncategorized.

Hemskt med bomber! Passiva människor!


Arkiv


