Öppet brev till SL

03 maj 2015 at 23:12

Öppet brev till SL (Stockholms lokaltrafik)

Från den 1 maj till den 31 aug gäller en sk sommarbiljett. Till priset av 1450 kronor (red) åker man alltså fyra månader istället för tre vilket kostar 1400 kronor.
Jag har sedan elva år alltid köpt biljett, i början gällde de i fyra månader men nu är det tre månaders åkning som gäller.
Men man ska inte missa som jag gjorde och fylla på tre månadersbeloppet på våren, nej , man ska ta en månad i taget så att man kan passa in och kunna köpa biljetten till 1 maj och få en månads gratis resor.
Nu gick jag till SL-center i T-centralen och frågade om de kan återbetala de pengar som jag har innestående men beloppet var inte värt något fick jag till svar. 26 dagar är alltså inte värt något!!Ett stelbent system som inte är kundvänligt för fem öre. Alla de som i så många år köper sina ”blå kort” och betalar hederligt har inte ett skit för detta om man råkar att betala in en tremånaders period som inte stämmer överens med det datum SL har satt för sin rabattbiljett.

Nu betalade    jag in 1450 kronor på mitt kort ändå och låter en massa pengar bara frysa inne.
Grattis SL att få ett extra stöd från en pensionär med låg pension!

Vänliga hälsningar från Bo Högrelius Farsta!

Entry filed under: Uncategorized.

Proletären-lögntidningen! Kräv Romsons avgång!


Arkiv


