Telenor och kontantkort!

23 januari 2017 at 13:29

Jag hade en Samsung men ville och kunde enligt avtalet mellan mig och Telenor byta mobil. Så gjordes också och så ville jag att de skulle hjälpa mig att öppna upp min Samsung så att jag fritt kunde välja viket bolag jag ville använda .Efter två försök i affären då det inte fungerade så skickades min Samsung till verkstaden.

Efter ca en vecka kom mobilen tillbaka med beskedet att även de hade misslyckats, de kunde inte säga vad det var för fel.

Då bestämde jag mig för ett kontantkort hos Telenor  eftersom mobilen fungerade via dem.

Satte in ett par hundra och så var det bra med det. Använde mest mobilen via nätverket hemma men så en dag fick jag för mig att ta med den ut på stan. D å fick jag ett besked från Telenor att för att kunna använda de pengar jag satt in så måste jag sätta in mer pengar. Suck , gjorde så och då fungerade det igen.

När jag råkar ut för samma krav flera gånger och säkerligen betalat in minst 500 kr så gav jag upp och nu står det på mobilen att det går bara att ringa nödsamtal med den.

Som konsument är deras system obegripligt. Andra bolag kanske har samma utsugarsystem, vad vet jag?

Som konsument anser jag att de pengar man satt in på ett betalkort också ska vara kvar minst ett år!

Genom att min mobil inte gick att låsa upp så blev jag totalt bunden till just Telenor.

Min andra mobil har ett abb. just hos Telenor men vad hjälper det?

 

 

 

 

 

 

Entry filed under: Uncategorized.

Tomten kom till mig! USA har börjat en ökenvandring!


Arkiv


