Duktiga flickor?

24 februari 2017 at 13:45

När jag läste dagens krönika av Ann Heberlein så nickade jag instämmande. Jag har följt Birgitta Ohlsson sedan hon var ung och har tom. varit medlem i hennes egen kvinno-organisation när den fanns. Men jag har sedan en tid slutat att följa henne på alla dessa medier där hon finns. Inser att hon är en maktmänniska med vassa armbågar och för mig får hon gärna vara så men själv tröttnade jag på allt ”fotstamp” från henne.Sedan blev jag trött på den idolstatus som hon är med att odla omkring sig själv och den svans av okritiska kvinnor som hurrar vad hon än säger.Hon tillhör numera en speciell klass av ”duktiga” kvinnor som bara med sin framfart får ”vanliga” kvinnor att känna sig totalt värdelösa. BO får aldrig kontakt med de kvinnor vilka sliter ute i verkligheten.Hon har satt sig i samma bur som Grupp 8 kvinnorna gjorde på sin tid. De blev också professorer och höga tjänstemän i stat o kommun. Deras sk feministkamp berörde bara dem själv och aldrig oss inom arbetarklassen. En trampolin för framgång och där är de flesta också idag. Åsså kommer det en bok då och då där man ska påtala hur jävla bra man är!

Entry filed under: Uncategorized.

Vi pensionärer gnäller! Två kvinnor i mitt liv!


Arkiv


